twórców filmowych :) Wszystko czego się dotkną zamienia się w złoto. Aktualnie moi ulubieni twórcy komediowi, uwielbiam te ich przegadane filmy, poza tym to chyba najmniej komercyjni twórcy jakich znam (no, nad niekomercyjnością "Okrucieństwa nie do przyjęcia" czy "Ladykillers" można dyskutować). Czekam na kolejne dzieła od tych dwóch miłych panów, a przede wszystkim na coś równie zabawnego, chamskiego i zarazem inteligentnego jak "Big Lebowski", albo chociaż "Raising Arizona" :)
Ja też bardzo lubię tych braciszków. Są oni prawdziwymi talentami pośród mętnie prezentującej się zgrai pseudofilmowców, którym w głowie tylko kasa i kasa. Coen brothers to są prawdziwi artyści kina, stawiają przede wszystkim na oryginalność. Już samo to, że ich filmy zdobyły więcej wyróżnień w Cannes niż od Akademii, mówi samo za siebie.
Większość tego co nakręcili jest naprawdę świetna. Do najlepszych zaliczyłbym wcześniejsze filmy, ale to nie jest wcale reguła.
Śmiertelnie proste - 9/10
Arizona Junior - 8/10
Ścieżka strachu - 8/10
Barton Fink - 8/10
Fargo - 9/10
Big Lebowski - 9/10
Bracie, gdzie jesteś? - 4/10
Człowiek, którego nie było - 7/10
Ladykillers - 7/10
Te filmy oglądałem.